Specialisten

Ontzorging voor je financiën door Jannink en Hofsté

Wanneer je een nieuwbouwwoning op het oog hebt is het verkrijgen van een passende hypotheek van groot belang. Maar een hypotheek is niet het enige. Hoe zit het bijvoorbeeld met verzekeringen? Wat als jij of je partner komt te overlijden, of jullie bij elkaar weg gaan? Veel mensen sluiten een hypotheek met de bijbehorende verzekeringen af, en kijken er vervolgens jaren niet meer naar om. Met als gevolg dat ze na een tijdje geen flauw idee meer hebben waar ze nou eigenlijk precies voor betalen en ze vaak ook nog eens teveel betalen.

“Het bijhouden van de financiële huishouding is iets waar veel mensen tegenaan lopen. Ze vinden het lastig, denken dat ze hun zaakjes allemaal wel goed geregeld hebben of hebben andere redenen om niet om te kijken naar hun lopende verplichtingen.”

Aan het woord is René Holtkamp, mede-eigenaar en Financieel Planner van Jannink & Hofsté.

Jannink & Hofsté heeft een unieke aanpak voor haar klanten ontwikkeld: een dienstenabonnement waarbij continu de financiën van hun klanten gemonitord worden en waarbij Jannink & Hofsté pro-actief de klant van advies voorziet. “Klanten komen sowieso jaarlijks bij ons langs voor een update-gesprek. Dan kijken we naar hoe het er (financieel) voor staat. Vragen als: Voldoet de hypotheek nog aan de wensen? Zijn de verzekeringen nog up to date? Staan er veranderingen op stapel, zoals gezinsuitbreiding of mogelijk een verhuizing? Hoe is mijn pensioen geregeld? komen daarin uitgebreid aan bod en indien nodig passen we natuurlijk ook bepaalde zaken aan.”

Jannink & Hofsté werkt niet op provisiebasis. “De klant betaalt ons een vast bedrag per jaar. Er zijn geen verborgen kosten. We zijn heel transparant in wat de klant betaalt en waarvoor hij dat betaalt.” Vaak betalen klanten, zonder dat ze het zelf doorhebben, nog provisiekosten voor hun huidige verzekeringspakket dat zij eerder bij een ander hebben afgesloten. “Die provisiebesparing is de eerste winst die je dus al behaalt door met ons in zee te gaan.”

De meeste klanten van Jannink & Hofsté die een dienstenabonnement hebben zijn bij hen gekomen vanwege een hypotheektransactie. Tevens richt het bedrijf zich steeds meer op de zogeheten life-time financiële planning waarvoor ook steeds meer klanten de weg naar Jannink en Hofsté weten te vinden.

Alhoewel het dienstenabonnement niet verplicht is, nemen toch veel klanten dit abonnement af. “Klanten vinden het vaak fijn om alles bij één partij onder te kunnen brengen waarbij zij niet meer om hoeven te kijken naar hun eigen financiële huishouding, en dat als er dingen dienen te veranderen, bijvoorbeeld door een wijziging in de wetgeving, dat wij dan aan de bel trekken. Wij ontzorgen de klant volledig, en daarin zijn we vrijwel uniek vanwege onze werkwijze.”

Wil je meer weten?

Vul onderstaand formulier in, dan nemen we zo snel mogelijk contact op.